HAT-19-01-1366

Erdélybe a só útján

Ezt a pályázatot a Covid miatt két tanévre elhalasztották, a pályázott évben nem valósult meg. Mivel a székhely intézmény tanulói, pedagógusai minden évben pályázatot nyújtanak be, így a tagintézmény tanulói számára kínálták fel az utazás lehetőségét.

A tagintézmény osztálylétszámai jóval kevesebbek, mint a székhely intézményé, így a hatodik, hetedik és nyolcadik évfolyamos diákok vehettek részt az utazáson.

Előkészítő foglalkozás: 2022.04.20.

Készítettem egy Power Pointos bemutatót Erdély rövid természeti kialakulásáról, különös tekintettel a sóra, a látnivalókról, történelmi múltról, nagyjainkról, melyet közösen megnéztük a digitális táblán. Ezt követően megkerestük térképen a fontosabb úti célokat, és megmértük, hogy légvonalban milyen messze van tőlünk a legtávolabbi pont/Békás-szoros/.

Utazás kezdőnapja: 2022.05.02.                                                                       Visszaérkezés napja: 2022.05.05.

1. nap: Nagyváradon megnéztük Szent László bazilikát és a parkban József Attila szobrát. Majd következett Királyhágó, Bánffyhunyadnál a buszból bemutatta nekünk a 4 saroktornyos templomot. Kolozsváron megnéztük Mátyás szülőházát, elolvastuk a táblát, majd a főtéren a szobrát és a Szent Mihály templomot, amit éppen felújítottak. Késő este megérkeztünk a szállásunkra, Székelyszentlélekre, majd vacsora után átmentünk a Bolla panzióba.
  2. nap. Parajdi sóbánya következett és a Parajdi Só-szoros, Szovátán megnéztük a Medve-tavat, majd Korondon vásárolhattak a gyerekek ajándékot az itthoniaknak. Székelyudvarhelyen az idegenvezetőnk csoport feladatokban mutatta meg a látnivalókat. Nagyon tettszett a gyerekeknek a nevezetességek megkeresése, Orbán Balázs szobránál fotózkodtunk. Farkaslakán megálltunk Tamási Áron sírjánál.,
  3. nap: Először megálltunk a Zetalaki víztározónál, majd Gyergyószentmiklóson a buszból megnéztük az Örménytemplomot, mert esett az eső, Mire Békás-szoroshoz értünk elállt az eső így kiszálltunk és gyalog mentünk át a szoroson, nagyon nagy élmény volt alföldi gyereknek, majd a Gyilkos-tó következett. Útban a szállás felé megálltunk Csíksomlyón. Megnéztük a csodatévő Szűz Mária szobrát, és elmondtunk egy imát. Este egy vetélkedőt rendeztünk. Ki tud többet Erdélyből.
  4. nap: Fehéregyházán megálltunk Petőfi-kútjánál. Segesváron a várban ismét feladatokat kaptak a gyerekek, amiket nagyon gyorsan megoldottak. Nagyon érdekes volt mindenki számára, hogy ez a vár még napjainkban is élő vár. Kihallatszott az iskolából a gyerekzsivaj, jött az állami kocsi a hivatalhoz. Ezután Marosvásárhely felé indultunk. Itt a buszból megnéztük a Kultúr Palotát a nagy forgalom miatt, majd elindultunk hazafelé. A késő esti órákban érkeztünk.

Nemzeti Összetartozás Napja összefoglalása

A tanulmányi kirándulásáról rövid kisfilmet készítettem, 100 diából állót, merre jártunk, mit láttunk, egy kis zenei aláfestéssel /Kárpátia, Ismerős arcok, valamint Kis Kata énekkarával/, amit a Nemzeti Összetartozás Napján néztünk meg a felsős diákokkal. Alsós diákok és szülők is eljöhettek. Majd az értékelés után elmentünk közösen a település megemlékezésére. A kis filmet felrakták a Községi Könyvtár Facebook oldalára.

Értékelő óra időpontja 2022.06.03.

Az értékelő órán a gyerekek szóban elmondták élményeiket. Beszélgettünk az ünnepségről is. Elmondták, őket is áthatotta a külhoni magyarokból áradó hazaszeretet, és érzelem. Nagyon nagy élményben volt részük sok információval, sok látnivalóval gazdagodtak.